środa, 17 lipca 2013

Owocowa miska - pieczątki z owoców

Owocowa miska, czyli pieczątki z owoców. Letnia wersja pracy plastycznej z użyciem pieczątek z owoców. Już jakiś czas temu robiłam podobną prace w tematyce jesiennej: Przetwory - pieczątki z jabłek i śliwek.

Potrzebne materiały:

- owoce: morela, jabłko, śliwka, cytryna i inne,
- kartka A3 z bloku rysunkowego,
- farby plakatowe,
- pędzelek.

Owoce przekrawamy na pół, kładziemy na ręczniku papierowym, aby odsączyć sok. Na kartce malujemy kształt miski. Malujemy połówki owoców farbą (dość gruba warstwa). Odciskamy połówki owoców na kartce, jak pieczątki. W ten sposób miska wypełnia się owocami. I już! 

Ja dodatkowo ozdobiłam pracę arbuzową ramką. Do wykonania arbuzowej pieczątki posłużył ziemniak. Wykroiłam z niego kawałek w kształcie półksiężyca/półkola, pomalowałam czerwoną farbą i odbijałam dookoła. Potem tylko domalowałam szczegóły: skórkę i pestki. Ale smacznie się zrobiło :)


1 komentarz:

  1. I pomyśleć, że ja do tej pory stempelki robiłam tylko z ziemniaków... Zapraszam do siebie po garśc innych pomysłów; szpilkawnude.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń